Ajaibnya Sedekah! Permintaan Produk TDC Melonjak Tinggi, Berkat Infak Ibarat MONEY CHANGER Di Akhirat

Perniagaan yang telus, dibina berasaskan Al-Quran dan hadis telah terbukti membawa kejayaan. Antara syarikat berkonsepkan MLM yang pertama yang menepati piawaian SIRIM dengan lengkap dan pematuhan syariah secara menyeluruh di Malaysia ialah TDC Holdings Sdn Bhd.

Diasaskan oleh Mohd Hafizuddin Hiew Abdullah atau Hafiz Hiew, penerima Nona Outstanding Business Award ini optimis untuk memaksimakan keuntungan jualan di dunia sambil menggandakan pahala saham di akhirat.

“Saya yakin bahawa apa pun yang kita lakukan di dunia akan memberi kesan dan impak kepada diri kita di akhirat. Begitu juga dengan perniagaan yang begitu banyak dikisahkan dalam Al-Quran dan hadis.

Maka bagi saya, modul dan formulasi perniagaan terbaik di dunia adalah berlandaskan dua perkara ini. Tiada apa pun kelas, buku, seminar, mentor atau guru perniagaan yang boleh menjangkaui ilmu Al-Quran dan hadis.” Hafiz Hiew

Hafiz Hiew

 

Asia Pacific TOP Excellence Brand Award

 

TDC sebagai penaja Terengganu Football Club

 

Selari dengan tujuan ini, Hafiz sendiri selaku Ketua Pegawai Eksekutif TDC Holdings Sdn Bhd memastikan agar syarikat beliau mematuhi piawaian syariah, selain SIRIM dan sebagainya.

“Saya hanya seorang saudara baru berbangsa Cina yang sedang belajar keindahan Islam. Maka saya perlu merujuk kepada yang pakar.

Daripada Panel Syariah Koperasi ANGKASA Malaysia Berhad, kemudian Lariba Consulting dan seterusnya SIRIM International Berhad, TDC melalui satu demi satu audit, penambahbaikan serta pengubahan untuk pematuhan syariah keseluruhannya.

Malah TDC juga ada Pegawai Eksekutif Pematuhan Syariah sendiri.

Saya sentiasa percaya, pematuhan syariah bermula dalam diri kita sendiri sebagai usahawan dan pemimpin, jadi secara peribadinya saya sentiasa berusaha mendalami ilmu muamalat dan pengajian Islam secara intensif.” Hafiz Hiew

Produk TDC: (dari kiri) Alithera, Colever, BerryMix dan C2Joy

 

PRODUK TERBAIK

Sebagai sebuah perniagaan maju dengan rekod jualan produk melebihi 4 juta unit di seluruh Malaysia, Brunei dan Singapura TDC amat dikenali dengan produk-produk minuman kesihatan seperti C2Joy, BerryMix dan Colever.

“Bestsellers kami ialah C2Joy iaitu produk minuman berasaskan susu kolostrum dan susu skim, kemudian produk minuman berasaskan buah delima, anggur hitam dan biji brokoli yang diberi nama BerryMix. Kami juga melancarkan Colever iaitu produk minuman susu kolostrum yang diperkaya dengan beta-glucan dan yis.

Sepanjang PKP sememangnya saya sudah membuat persiapan bahawa jualan TDC akan menurun daripada RM33 juta pada tahun 2019 kepada minima separuh pada tahun 2020.

Walaupun sudah menjangka jualan akan menurun, tapi melihatkan keadaan tenat golongan B40 dan masyarakat yang terkesan akibat pandemik, saya memutuskan untuk mengosongkan akaun bank syarikat dengan bersedekah lebih RM3 juta.

Kami mewakafkan mesin bantuan pernafasan untuk pesakit COVID-19, ambulans, van jenazah, bantuan makanan dan kewangan kepada golongan yang memerlukan.

Mungkin atas kepercayaan kepada surah Al-Fathir, ayat 29:

Sesungguhnya orang-orang yang selalu membaca kitab Allah dan mendirikan solat dan menginfakkan sebahagian dari rezeki yang Kami anugerahkan kepada mereka secara diam-diam dan terang-terangan, mereka itu mengharapkan perniagaan yang tidak akan merugikan.

Serta keyakinan bahawa janji dan firman Allah ini adalah benar, tindakan infak TDC ini betul-betul memberikan pulangan yang lumayan.” Hafiz Hiew

Produk Alithera

 

Majlis ‘Let’s Cope With Neon Hope’ sempena Hari Kanser Sedunia 2022

 

Pelancaran rasmi Alithera bersama Selangor FC

 

Team TDC bersama DYTM Raja Muda Selangor

 

Terbaharu, dengan sokongan padu dan kerjasama erat daripada Selangor FC, TDC Holdings Sdn Bhd mengumumkan pelancaran produk Alithera menerusi kempen Let’s Cope with A Neon Hope

bersempena Hari Kanser Sedunia, yang turut disertai Majlis Kanser Nasional (MAKNA), Persatuan Kanser Kebangsaan Malaysia (NCSM), Sunway Medical dan Sunway Pyramid.

Pelancaran ini telah diadakan di Sunway Pyramid Convention Centre pada 4 Februari 2022, bersempena sambutan Hari Kanser Sedunia yang disambut setiap tahun secara rasmi di lebih 60 negara di seluruh dunia untuk meningkatkan kesedaran tentang kanser serta mendorong pencegahan, pengesanan, dan rawatan penyakit tersebut.

“Saya amat gembira dapat bekerjasama dengan Selangor FC untuk kempen kesedaran kanser melalui pelancaran ‘Away’ Kit 2022 kerana ia selari dengan nilai TDC Holdings yang sentiasa menitik beratkan usaha-usaha yang dapat memberi impak positif kepada komuniti. 

Selain itu, TDC Holdings juga berbesar hati untuk meneruskan penajaan dengan Selangor FC yang bernilai RM3.5 juta bagi tahun 2022.

Kerjasama yang berterusan ini diharapkan dapat memberi kesinambungan terhadap inisiatif-inisiatif yang sedang dirancangkan di antara TDC Holdings dan Selangor FC untuk tahun ini dan pada masa akan datang.

Produk Alithera yang turut dilancarkan merupakan antara jenama utama bagi jersi ‘Away’ Selangor FC dan produk minuman kesihatan terbaharu keluaran TDC Holdings yang mematuhi undang-undang Malaysia, kepatuhan terhadap SIRIM dan pematuhan syariah.

Alithera merupakan minuman botani cendawan susu harimau, kurma merah dan tongkat ali yang berfungsi untuk mempertingkatkan sistem pernafasan, imunisasi badan serta sistem penghadaman badan manusia secara optimum.” Hafiz Hiew

 

 

 

 

Selain itu, pengenalan strategi yang diterapkan kepada para pengedar adalah seperti latihan atas talian, pemantapan sistem pengedaran atas talian dan pengurusan atas talian yang bertambah baik sejak tahun 2016 yang kini hampir 90%.

Produk-produk TDC yang selama ini fokus kepada peningkatan imunisasi juga memberikan satu lonjakan jualan kepada TDC secara mendadak.

“Sepanjang tahun 2020, jualan TDC meningkat hampir 3 kali ganda daripada RM33 juta kepada RM100 juta. Malah pada tahun 2021, kita juga telah mencapai jualan RM100 juta pada tahun kedua berturut-turut seawal November lagi dengan keseluruhan sedekah, infak, wakaf, dan zakat TDC melebihi RM 10 juta tunai dalam masa dua tahun ini,” Hafiz Hiew

Lelaki tinggi lampai berusia 34 tahun ini merupakan seorang mualaf yang berkelulusan Master in Business Administration (Finance) dari Universiti Malaysia Kelantan dan Ijazah Agri-Techno Entrepreneurship, juga dari universiti yang sama.

Terdahulu sebelum itu, beliau pernah menggenggam Diploma Pengajian Islam dari Interactive Dakwah & Tarbiyah Association (IDT). Menjadikan Baginda Rasulullah SAW sebagai idola bisnesnya, Hafiz tekad memimpin pasukan TDC agar menjadikan bisnes ini sebagai pasport mereka ke syurga.

 

 

Kata Hafiz, TDC mengagihkan sebahagian pendapatan kepada jalan kebajikan serta menerapkan budaya ‘TDC For You’ dan #TDCHeart fokus untuk membantu keperluan harian golongan susah termasuk mereka yang terjejas akibat pandemik COVID-19.

Tidak ketinggalan, lebih RM500,000 zakat telah disalurkan tidak termasuk infak, wakaf, sedekah dan sumbangan kepada masyarakat melebihi RM12 juta.

Kini, TDC dalam proses akhir mendapatkan permit eksport ke pasaran jiran seperti Indonesia dan Singapura. Rancangan ini tertunda akibat PKP dan akan diteruskan semula sebaik sempadan negara dibuka.

TDC juga dalam proses penstrukturan dan pemantapan organisasi ke arah pengurusan yang lebih berkualiti selepas mendapat pengiktirafan ISO 9001:2015 (Sistem Pengurusan Berkualiti).

Share
Published by
Norzalina