Tidak dinafikan untuk menjadi usahawan berjaya bukan saja perlu kreatif dan berani. Tetapi juga mesti pantas mencari peluang. Sedar Pilihan Raya Umum (PRU) 15 bakal berlangsung pada 19 November nanti, Nur Hazwani Abdul Zainal mengambil peristiwa itu untuk menghasilkan rekaan terbaharu koleksi tudung keluarannya.
Yang pasti, bahang PRU 15 nyata membuka pintu rezeki buat pengusaha tudung terkenal ini apabila rekaan tudung bermotifkan logo parti politik mendapat sambutan hangat di pasaran.
Pengasas bersama tudung bawal Kekaboo, Nur Hazwani Abdul Zainal berkata 11,000 helai tudung jenamanya dijual dalam tempoh kurang 20 minit!
Ini selepas rekaan eksklusif berkenaan dimuat naik di laman sesawang jenama itu pada 19 Oktober lalu. Luar biasa!
Difahamkan antara 13 logo parti politik yang dipilih sebagai motif tudung ialah Barisan Nasional, UMNO, PKR, PAS, BERSATU, AMANAH dan Parti Ikatan Demokratik Malaysia (MUDA).
Memetik kenyataan Nur Hazwani kepada Bernama, menerusi perusahaan Kekaboo miliknya dia ingin memeriahkan suasana PRU ke-15 dengan rekaan tudung baharu memandangkan sudah sekian lama tiada peristiwa besar di Malaysia susulan penularan Covid-19.
Pertama kali mengeluarkan corak tudung dengan motif parti politik sejak menubuhkan jenama fesyen tersebut pada 2014, wanita berusia 31 tahun ini tidak menyangka menerima sambutan luar jangkaan dan menyasarkan pengeluaran lebih 50,000 helai tudung sehingga PRU ke-15.
Kata Nur Hazwani, idea menghasilkan rekaan itu bagi memenuhi permintaan pelanggan daripada pelbagai parti politik selain mahu mengeluarkan produk mengikut musim dan trend semasa.
This website uses cookies.